b_Newsنمی‌خواهم برای ورودم به کشتی، برای یکسری آدم سفته و برات امضا کنم

عباس جدیدی: مدیران در سایه، فدراسیون کشتی را مدیریت می‌کنند!

تاریخ: 1397/08/29
زمان: 13: 38
نوع: گفتگو
عباس جدیدی با رفتن خادم هم می‌گوید که تمایلی به عرصه مدیریت در کشتی ندارد.

حامد جیرودی/ عباس جدیدی نایب قهرمان المپیک 1996 آتلانتا و قهرمان کشتی آزاد جهان در سال 1998 تهران، یکی از منتقدان جدی دوران مدیریت رسول خادم در فدراسیون کشتی به شمار می‌آمد. با این حال، او با رفتن خادم هم می‌گوید که تمایلی به عرصه مدیریت در کشتی ندارد و در گفتگویی که با «گل» داشت، صحبت‌های کنایه آمیز و جالبی را در این خصوص مطرح کرده است. این عضو سابق شورای شهر تهران، معتقد است مدیران در سایه هستند و فدراسیون کشتی را مدیریت می‌کنند!

 

شنیدیم اعلام کرده‌اید که تمایلی برای ورود به انتخابات فدراسیون کشتی ندارید؟

بله فعلا درگیر کارهای دانشگاهی‌ام هستم!

 

مثل اینکه گفته بودید در کشتی مافیا وجود دارد؟

حالا ولش کن... خدا ان‌شاءا... کشتی را به راه راست هدایت کند!

 

چرا؟

به خاطر اینکه فضا طوری است که اگر بخواهی انتقاد کنی، بالاخره کسانی که از کشتی ارتزاق می‌کنند، ممکن است ناراحت بشوند!

 

به هر حال، شما هم جزو بزرگان کشتی ایران هستید و نظر خودتان را دارید.

امیدوارم که یک انتخابات قانونمند برگزار شود و همه چیز بر مدار قانون باشد و هر کسی که ان‌شاء‌ا... سکاندار کشتی مملکت ما می‌شود، یک جوری باشد که حرفش با عملش یکی باشد. وعده‌های انتخاباتی ندهد. آنچه که می‌گوید، عمل کند و آنچه که هست، باشد. اگر نتیجه هم نگیرد، مردم حس نمی‌کنند که با وعده‌های پوچ به آنها توهین شده است و حداقل صداقت در کردار و رفتار و عملکرد آن رییس آینده را می‌بینند ولی اگر بخواهد، وعده بدهد و انجام ندهد و تیم هم نتیجه نگیرد، آن وقت این یک بازی باخت باخت است. اگر کسی بر مدار قانون به وعده‌هایش عمل کند، اگر نتیجه هم نگیرد برد باخت است.

 

پس صداقت در مدیریت را یک نقطه عطف اساسی می‌دانید؟

صددرصد. نباید اینطور باشد که یک نفر در رفتار و عملکردش، تزلزل داشته باشد. اول با صحبت‌هایش جامعه کشتی را به سمت خودش جذب کند ولی بعد به گفته‌هایش عمل نکند و تیمش هم نتیجه نگیرد.

 

در این شرایط، شما که می‌گویید نمی‌آیید، حسن رنگرز و علیرضا حیدری هم می‌گویند معلوم نیست. از بین گزینه‌هایی که اسامی‌شان برای ریاست مطرح بود، می‌ماند یک علیرضا دبیر و امیررضا خادم. سوال اینجاست که اگر بزرگان کشتی نیایند، چه کسی می‌خواهد یا می‌تواند فدراسیون را اداره کند؟

مدیران در سایه هستند!

 

یعنی در خود کشتی هستند؟!

بله، مدیران در سایه برای کشتی تصمیم‌گیری می‌کنند و بعد که تیم هم می‌بازد، فرار می‌کنند و می‌روند و کسی آنها را نمی‌بیند! به قول گفتنی مافیای در سایه! کسانی که توان این کار را ندارند و در واقع این شرایط باعث می‌شود که آدم دست و دلش سرد بشود و وارد کارزار نشود. بالاخره کسانی بودند که 40 سال، 50 سال... ولش کن!

 

شما در انتخابات قبلی خیلی باانگیزه آمدید ولی آن اتفاق‌ها افتاد و در حالی که کناره‌گیری کرده بودید، اسم شما به عنوان کاندیدای بازنده روی تخته نوشته شد و این موضوع شما را ناراحت کرد.

شیوه مدیریتی من را همه می‌دانند. شاید به مذاق بعضی‌ها هم خوش نیاید. من نمی‌خواهم برای ورودم به کشتی، برای یکسری آدم سفته و برات امضا کنم و بگویم که تو شریکی. به تو فلان کار را می‌دهم و ... البته من در کارم مستبد هم نیستم!

 

البته اکبر فلاح هم معتقد است که رفیق‌بازی ها باید در کشتی از بین برود.

من اصلا این روش را بلد نیستم که یک عده‌ای که می‌خواهند باشند را بیاورم و بگویم شما بیا هیچ چیز نگو، شما بیا ما را نزن و خراب‌مان نکن.

 

البته شما یکی از کسانی هستید که در سال‌های اخیر انتقاد زیادی از شما شده ولی حرف‌تان را هم زده‌اید؟

من سرم بالاست. من اصلا باج دادن و مدیریت کردن بلد نیستم. اگر بخواهم یکسری را بیاورم که از من تعریف و تمجید کنند، اصلا نمی‌توانم فدراسیون را اداره کنم. من روش خودم را دارم و اگر جامعه کشتی از این جور افراد، پاک بشود، آدم‌های خیلی بهتر از من می‌آیند. من که شاگرد ته کلاس هستم و خیلی‌ها هستند که دست و دل‌شان باز می‌شود که کار کنند اما من اگر بیایم، هر کسی که کار کند، مزد می‌گیرد. من رودربایستی ندارم و اینطور نیست که بگویم ما را حمایت کنید. ما هم خرمان از پل گذشت و رییس فدراسیون شدیم، تلافی می‌کنیم. نه، میدان باید برای پیشکسوتان و انرژی و انگیزه جوان‌ها باز باشد.

 

موافق قانون منع به کارگیری بازنشستگان هستید که باعث شده تعدادی از مدیران ورزشی بروند؟

این موضوعی است که مقام قضایی و مجلس به آن رسیدگی می‌کند و من هم همیشه پشت سر قانون حرکت کرده‌ام و سر تعظیم فرو آوردم.البته من که خودم انگیزه‌ای برای ورود به کشتی ندارم ولی ما همه چیزمان را از کشتی داریم. هر عزت و احترامی که هست، مدیون کشتی هستیم. برای کشتی خدمت کردن وظیفه ماست ولی در این فضا و بستر که رشد پیدا کرده، من اهلش نیستم و اگر روزی بخواهم کار کنم، هر کسی به میزان زحمتی که می‌کشد، مزد می‌گیرد. حق باید به حق‌دار برسد و هر عزیزی که می‌آید، ما باید به خاطر منافع ملی کمکش کنیم و دست به دست هم بدهیم تا کشتی به سر منزل مقصود برسد.





توجه:کد امنیتی به حروف بزرگ و کوچک حساس نمی باشد.